vineri, 5 septembrie 2014

Top 10 constructii inovative


     Cotidianul “The Telegraph” a realizat un top al celor mai inovative constructii din lume, selectate in functie de arhitectura si de materialele utilizate pentru constructie. 

#10-Muzeul “Va vine sa credeti sau nu” Ripley (Ontario, Canada)
 
     Franciza muzeului “Va vine sa credeti sau nu” expune curiozitati in mai multe locatii, totusi, design-ul muzeului de la Cascada Niagara Ontario merita o intreaga expozitie. Cladirea reprezinta un zgarie-nori care s-a prabusit pe o parte si a luat in cadere o bucata de drum, in timp ce un taxi atarna in mod inexplicabil, iar pietoni si muncitori constructori se agata de cladire. 
#9- Casa Pianului (Huainan, China)  

      Melomanii din Huainan, China, se pot delecta in aceasta cladire, proiectata de studenti la arhitectura de la Universitatea de Tehnologie Hefei. Vioara transparenta, include lifturile si scarile cladirii principale in forma de pian.              

                              
#8-Cladirea Ou CyberTecture (Mumbai, India)

     Proiectata de James Law, Cybertecture International si inginerul Ove Arup, “oul” gazduieste 33.000 mp de birouri repartizati pe 13 etaje. Arhitectii au reusit aceasta performanta folosind cu aproximativ 15 la suta mai putin spatiu decat o cladire conventionala de aceleasi dimensiuni. Structura sprijina podeaua, eliminand necesitatea unor coloane care sa obstructioneze spatiul.
     Cladirea raspunde nevoilor de sustenabilitate si eficienta energetica prin design-ul solar pasiv, includerea unei gradini construita la un nivel superior, care ajuta la racorirea interiorului prin termoliza, utilizarea panourilor fotovoltaice si a turbinelor eoliene plasate pe acoperis.  
#7-Cladirea Paner (Ohio, Statele Unite) 
     Sediul companiei Longaberger Basket este o reclama socanta pentru produsele sale, desi este de 160 de ori mai mare, are 58 de m lungime si 38 de m latime. Construit in 1997, “cosul” cu sapte etaje include barete care pot fi incalzite in timpul perioadelor reci, pentru a evita daunele provocate de gheata.
 #6- Biblioteca Publica Kansas City (Missouri, Statele Unite)                                              
     “Raftul de Carti Comunitar”al Bibliotecii Kansas include 22 de titluri populare si variate si atingand o inaltime de aproximativ 8 m, alese de iubitorii de literature din oras. Cartile amintesc atat de cartile favorite ale publicului, dar reprezinta si o modalitate atractiva de a masca parcarea construita in 2006.        
#5-Ciobul (Londra, Anglia) 
     Realizata dupa modelul unui ciob de sticla, cea mai inalta cladire din Europa in acest moment, cu o inaltime de 306 m, a fost construita in trei ani. Are 72 de etaje, dintre care cel mai inalt gazduieste un observator in aer liber. Domina metroul la suprafata din Londra si este o destinatie turistica populara.       

#4-HARPA- Sala de concert si centru de conferinte (Reykjavik, Islanda)

     Artistul Olafur Eliasson impreuna cu arhitectii de la Henning Larsen au castigat un premiu pentru arhitectura influentata de renumitul peisaj natural al Islandei si de Luminile Nordice, iar localizarea sa pe faleza, reflecta dramatic atat cerul cat si portul, in fatada de sticla. Luminile LED lumineaza noaptea si pun in valoare o proprietate fascinanta.
#3-Hibridul Conectat (Beijing, China)

     Realizat de Steven Holl Architects intre 2003 si 2009, complexul multifunctional de 220.000 mp include opt turnuri conectate. Arhitectul sustine ca designul are rolul de a “se opune dezvoltarile urbane curente din China, creand un spatiu urban nou, din secolul al XX-lea, imbietor si deschis publicului, din toate partile.”
#2- Aeroportul International Shenzhen Baoan - Terminal 3 (Huangtian, China)

     Terminalul de 1,5km, 500.000 mp socheaza vizual si a fost proiectat de arhitectii Massimiliano si Doriana Fuksas sa semene cu un diavol de mare. Tavanul este alcatuit din panouri in forma de fagure de miere, permitand filtrarea luminii naturale. Coloanele conice albe sprijina tavanul si ating o inaltime de aproximativ 80 m. Fantele de ventilatie sunt mascate de “copaci albi” stilizati.
#1-Umbrela Metropol (Sevilia, Spania)

     Proiectata de arhitectul german Jürgen Mayer-Hermann, care a castigat un concurs de idei pentru redezvoltarea spatiului, Umbrela a depasit dificultatile care au dublat costurile pana la  €100m, dupa sase ani de munca si reproiectare. Umbrela Metropol a revitalizat Plaza de la Encarnación, care multi ani a fost folosita pe post de parcare si isi castigase reputatia de zona moarta, printre atractiile turistice populare ale orasului.
     Structura consta in sase umbrele mari in forma de ciuperca, care ofera umbra, are o inaltime de 27 m si o lungime de aproximativ 152 m. Pentru a evita periclitarea Ruinelor Romane din zona, coloanele de sustinere au fost plasate doar in anumite locatii, solicitand un design neobisnuit. 


OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING
Mai multe informatii puteti gasi AICI.


Telefon: (+4)021.232.39.20



miercuri, 3 septembrie 2014

Bucuresti, Pitesti si Slatina in fruntea topului oraşelor cu cele mai accesibile apartamente



Complex Rezidential Maresal Averescu suprastructura
La un an de la lansarea variantei în lei a programului „Prima Casă“, gradul de accesibilitate a locuinţelor din România s-a îmbunătăţit vizibil, în contextul în care preţurile au rămas constante, scrie Capital. Cotidianul a realizat un top al oraselor cu cele mai accesibile apartamente.
În stabilirea gradului de accesibilitate al unei locuinţe prin credit, trebuie analizate trei variabile: valoarea imobilului, costul creditului (rata lunară) şi nivelul veniturilor (pentru a stabili ponderea ratei în venituri – gradul de îndatorare).
Complex Rezidential Maresal Averescu suprastructura
În prima jumătate a acestui an, topul oraşelor care oferă acces la cel mai scăzut grad de îndatorare pentru achiziţia unui apartament cu două camere s-a modificat. Acum, în fruntea clasamentului se regăsesc oraşele Piteşti, Bucureşti, Slatina, Târgu-Jiu şi Sfântu Gheorghe, după ce, în urmă cu şase luni, pe primele locuri se poziţionau Alexandria, Sfântu Gheorghe, Slatina, Reşiţa şi Bucureşti. 

Modificarea este pusă, în primul rând, pe seama fluctuaţiei  veniturilor salariale şi, în unele situaţii, pe ajustarea preţurilor medii de tranzacţionare. Piteştiul şi Bucureştiul au fost cele mai dinamice în această perioadă, urcând de pe locul şase, respectiv cinci, în fruntea topului. Astăzi, bucureşteanul cu venituri medii poate constata cu uşurinţă că rata de 244 de euro/lună, rezultată la achiziţia prin credit a unui apartament vechi cu două camere, este sub nivelul chiriilor cerute de proprietari pentru acelaşi tip de locuinţă, făcând mai avantajoasă locuirea în proprietate.

Complex rezidential Maresal Averescu
Din perspectiva raportului dintre preţul locuinţei şi salariul anual, Bucureştiul se clasează pe locul 10 în top, prima poziţie fiind ocupată de oraşul Sfântu Gheorghe, unde acest indicator este 6,3.

La polul opus, tot oraşele Oradea, Suceava, Buzău, Focşani şi Vaslui sunt cele în care gradul de îndatorare la achiziţia unui apartament cu două camere este cel mai ridicat din ţară. În aceste oraşe, preţurile s-au stabilizat la un nivel relativ ridicat, iar veniturile nu au recuperat diferenţa. Spre exemplu, preţul mediu pe metru pătrat al unui apartament vechi din Oradea este cu 16% mai mic decât în Bucureşti, însă salariul mediu este la jumătate.

Complex rezidential Maresal Averescu
vechi s-a înregistrat o scădere de aproximativ 40%, iar cele noi s-au ieftinit cu 33%.
Interesant este faptul că pe parcursul ultimului an, ponderea locuinţelor noi, construite între anii 2008-2014, în împrumuturile acordate prin „Prima Casă“ a crescut la 37%. Consultanţii observă o revenire vizibilă a vânzărilor de apartamente noi după îmbunătăţirea accesului la creditele ipotecare şi reducerile de preţ aplicate de dezvoltatorii de locuinţe în ultimii ani.



OCTAGON implicat in constructia de proiecte rezidentiale

 
Complex Rezidential Titeica
Proiectele rezidentiale nu au avut o pondere majora in portofoliul OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING, insa compania a fost implicata in constructia mai multor proiecte rezidentiale de-a lungul timpului, in cadrul carora a executat lucrari civile si geotehnice.

OCTAGON a executat structura de beton pentru trei cladiri rezidentiale, pereti mulati si piloti de fundare D 600, pentru complexul rezidential Maresal Averescu 159.

In cadrul complexului rezidential Tineretului Hills, situat pe Str. Pajistei in Bucuresti, OCTAGON a executat pereti mulati D 600 m, h = 13, grinda de coronament 60 X 100 m, piloti forati si sprijiniri incinta.
Complex Rezidential Titeica



Pentru complexul rezidential Titeteica localizat tot in Bucuresti, pe Sos. Titeica 206- 208, OCTAGON  a executat pereti mulati D 600 mm, h = 14 m, micropiloti D 178 mm- 125 ml si ecrane de etansare.




Mai multe informatii puteti gasi AICI.
 
OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING
Telefon: (+4)021.232.39.20

luni, 1 septembrie 2014

Lucrarile la centura Brasov vor fi reluate. OCTAGON a executat piloti forati pentru tronsonul I


Centura Brasov
Centura Brasov- Betonare piloti forati

Lucrarile la varianta de ocolire a municipiului Brasov, proiect care a inceput in 2003 si care a fost stopat temporar, vor fi reluate curand. Centura Brasov este si unul dintre proiectele de infrastructura rutiera ale companiei OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING. In 2011 compania a fost subcontractor de lucrari geotehnice si a construit pilotii de fundare pentru tronsonul I.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat printr-un comunicat de presă că s-a încheiat procedura de licitaţie pentru tronsonul I între DN1 şi DN 11, dar şi pentru tronsonul II care face legătura între DN 11 şi DN 13. Centura Brasov va avea in total patru tronsoane, o lungime totala de 24,3 km si cate doua benzi pe fiecare sens. Constructia soselei, destinata in special traficului de marfa si transit este deschisa circulatiei pe doua dintre cele patru tronsoane.

Centura Brasov- Betonare piloti forati
Până in prezent au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tronsonul I. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.
Centura Brasov- Betonare piloti forati

OCTAGON   a executat urmatoarele lucrari, pentru tronsonul I al centurii: piloti forati D 1,080, infigere carcase de armatura, betonare piloti forati si injectare piloti forati.
Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula în regim de autostradă. 

Centura Brasov- Carcase piloti forati
Totodată se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente.
Lucrările la Ocolitoarea Braşovului au început in 2003, iar până acum doar tronsonul III a fost finalizat. Tronsonul măsoară 6,3 km și face legătura între Drumul Național 13 și Drumul Național 1, la ieșirea din oraș spre Sibiu.
Centura Brasov- Executie piloti forati

Constructia variantei de ocolire a municipiului Brasov este doar unul dintre proiectele de infrastructura realizate de OCTAGON. Infrastructura a devenit un segment important pentru companie incepand din 2010. 
OCTAGON  a executat lucrari geotehnice si in cadrul altor proiecte de infrastructura, de importanta majora pentru transport: Autostrada Orastie- Sibiu- loturile 2, 3 si 4, Autostrada Bucuresti- Ploiesti,  Centura Bucuresti DN 7- DN 1A, Chitila- Mogosoaia, Pasarela pietonala peste raul Mures si Reabilitarea DN 6 Domasnea- Caransebes, km 408+ 895- 449+ 960.
 
Centura Brasov- Forare piloti

Lucrarile realizate de OCTAGON in aceste proiecte includ executia de piloti forati, injectii, sprijiniri si palplanse.

Centura Brasov- Infigere carcasa piloti forat

OCTAGON executa in prezent lucrari geotehnice la “Pasajul subteran Piata Presei Libere” (Bucuresti). 



In acelasi timp, compania continua lucrarile de sprijinire cu coloane si palpanse la proiectul “Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, sectiunea Coslariu- Sighisoara”, unde antreprenor general este FCC Construccion. 




  
OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING

 
Mai multe informatii puteti gasi AICI.
Telefon: (+4)021.232.39.20